2014-09-24

Kešky po ceste

sig_map Možno sa vám už stalo, že ste potrebovali v blízkosti zadanej trasy stiahnuť najbližšie keše. Je to služba v rámci prémiového členstva. Do nejakého času šli uploadovať trasy bez problému. Ku koncu roka 2013 (kdy som ja na to prišiel) sa však objavili problémy. Kto niekedy tvoril route priamo na GS serveri, dá mi zapravdu, že to je poriadne otravná práca. Pretože zaplatenú službu využívať chcem, poslal som ticket na GS helpdesk.

Čo s trasou?
Z Groundspeaku mi odpovedali asi do dvoch dní, teda veľmi rýchlo. Alex mi napísal, že KML alebo KMZ formát smie obsahovať len jedinú trasu bez akýchkoľvek bodov.

Druhá možnosť bola vygenerovať GPX formát. A tu vzniká trochu zádrhel. Pokiaľ súbor vznikne v nejakej aplikácii od Garminu, táto pridáva na začiatok súboru akýsi Byte Order Mark. No a tento BOM spôsobí ukončenie činnosti groundspeakového uploaderu a pošle chybovú hlášku

500 - Server Error

We're sorry, your request has resulted in an error.


Riešenia existujú dve:
Odstrániť z GPX súboru BOM ručne. Hrdinsky som súbor otvoril ako XML. Na začiatku bolo hodne veľa všelijakých kecov. Nebolo mi ani zamak jasné, čo mám vymazať. Tak som ho zase s dlhým nosom zavrel. Jedná sa o 3 neviditeľné byty na začiatku súboru - EF BB BF (hex), ktoré určujú kódovanie textu. Tvorcovia desktop aplikácií od Garminu ich tam pridali a prestali im fungovat aplikácie iného teamu, napr. Garmin Connect. To je tak, keď jedna ruka nevie, čo robí druhá :-(.

Inou možnosťou je otvoriť vygenerovaný súbor v nejakom programe, ktorý BOM nepridáva a bez ďalších úprav zase uložiť. Alex mi odporučil EasyGPX. Skúsil som a neoľutoval. Odrezať BOM dokáže aj Notepad++ cez Encoding > Convert to UTF-8 without BOM. Aj toto funguje veľmi elegantne. Takto jednoducho upravený súbor už serveru zachutil a dovolil mi s ním ďalej pracovať.

Je to síce pár klikov naviac, ale dôležité je, že to už konečne šlape.
---

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára