2011-08-25

Moja výbava 3

Oregon 450 Po nedávnej strate GPS prijímača som sa musel vážne zamyslieť nad ochranou tohto najdôležitejšieho prístroja pri pochode v ťažkom teréne.

Prečo
Moja eTrex Vista HCx sa rozhodla, že mi vyskočí z vrecka pripnutom na opasku. V strmom a rúcajúcom sa kamenitom teréne sa nepozorovane vykradla a hopsla na zem. Všimol som si to po pár metroch, ale aj to bolo už neskoro. Možno sa skotúľala kus dole a kamene ju bezpečne zasypali. Terén so sklonom tak 45° som prebrázdil trikrát. Snaha bola márna.

So zvláštnym pocitom som sa pobral domov ešte skôr, než som začal geocachingový deň. Akoby som tam pod zemou nechával niekoho, s kým som prežil kus života a nemôžem mu pomôcť. Litre potu, tisíce kilometrov, stovky úspechov i neúspechov, páliace slnko i páliaci mráz, voda, pády. Vydržala všetko bez jediného zaváhania. Celá dráma sa odohrala na N 49°18.540, E 016°38.821.

Hračka
Rozhodovať som sa nemohol dlho. Primárne som chcel zostať pri značke Garmin, ktorý sa stal prakticky štandardom. Dostal som tip na výbornú cenu na Oregon 450 s hromadou najnovších máp. Dobrá ponuka bola aj na model Oregon 550, ale ten je akurát obohatený o 3,5 Mpx fotoaparát. Táto vymoženosť je pre mňa zbytočná. Fotografie, ktoré odtiaľ vylezú je nutné aj tak geotagovať doma na počítači. Teda pokiaľ chceme mať obrázky geotagované skutočne dokonale. Takže mám o zábavu s novou hračkou postarané. Bolo nutné aj mierne zaktualizovať software v počítači. Po týchto úpravách už začína team strojov slúžiť človeku. Teda mne.
---

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára