2010-01-19

Groundspeak inovuje

Tak tu máme nový rok. Všetkým želám príjemný lov, aj keď ja už mám jeden dosť blbý zážitok. Ale o tom som nechcel. Možno inokedy. Zaujímavé je včak niečo iné. Groundspeak sa rozhodol nám všetkým dať darček. Upravil svoje stránky geocachingu. Na prvý pohľad nemajú face príliš zmenený, ale na druhý už áno. To si nakoniec pozrie každý sám. Čo je ale dosť nepríjemné, že prestali fungovať v podstate všetky programy ťahajúce informácie práve z www.geocaching.com.


Čo sa stalo?
Tak napríklad GCzII. Niekoľkokrát som ho v PDA-čku preinštaloval s tým, že počítače sú živé organizmy a proste sa jedného dňa zaseknú a nechcú ísť ďalej. Potom ich to prejde. Tentokrát som sa mýlil. Preto som začal pátrať po príčine a vysvetlenie sa zrazu objavilo. Na stránke diskusií je podané obšírne a vyčerpávajúce vysvetlenie. Od 12.1.2010 spustili stránku v novom šate, čím prekopali jej štruktúru z dôvodu zlepšenia služieb a zamýšľaných inovácií v budúcnosti. Uf, to som si oddýchol, že "chyba nie je v mojom prijímači". Autor tak výborného programu, ako je GCzII, zatiaľ na zmenu nezareagoval, čo si môžete skontrolovať na jeho stránkach. Posledná verzia je z novembra 2009. Takže je zbytočné pokúšať sa týmto softíkom stiahnuť nejaké skrýše. Žeby pripravoval aj on nejaké poriadne sústo inovácií? Žeby GCzIII? Pripomienok som mu poslal habadej. Uvidíme, čo nám prinesie krajina vychádzajúceho slnka.

Ďalším programom, ktorý je uvedenými zmenami odpílený, je Power Notes. Nakoľko sa jedná o platenú verziu, autor (kolega bish0p) si nejako stále nenašiel čas na aktualizáciu. A to poriadne dlho! Neodpovedá ani na maily.

Že autori kašlú na správy užívateľov svojich programov som si už zvykol. Načo teda uverejňujú svoje mailové adresy? Musím však pochváliť kolegov z bubbles, že ich Cacheprinter už funguje. Ešte síce má svoje chybičky, čo sa týka novej štruktúry geocaching.com, ale potrebné čítania skrýš a výstupy už poskytuje.

Ako je to s Handy Geocachingom pre mobilné telefóny presne neviem, už ho toľko nepoužívam. Ale mám taký pocit, že naberá nový dych aj napriek dávno avizovanému ukončeniu vývoja. Uvidíme...

Trochu ma mrzí, že nedokážem spojazdniť funkciu "Send to GPS" na geocaching.com. Mám na počítači Windows 7 a najnovší driver od Garminu ho nevie spojiť s GPS prijímačom. Testovacia stránka oznamuje, že je nainštalovaný správne, ale prijímač nie je pripojený. A ja mu neviem vysvetliť, že prijímač je pripojený tak, ako vždy. Takže ak niekto z vás má dobrú radu, sem s ňou. Ďakujem.
---

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára